שיקום כלכלי אמיתי – רק עם עו"ד מנוסה

0
3901
שיקום כלכלי אמיתי - רק עם עו

כשאדם צובר חובות ללא יכולת לפרוע אותם, מכל סיבה שהיא, התוצאה היא נזק ממשי גם לנושים אבל גם לאדם עצמו. עד לפני שנים לא רבות ההתייחסות לאותם אנשים הייתה כאל עבריינים, אולם כיום כבר ברור שפשיטת רגל – או במונח החדש והנכון יותר: חדלות פירעון – עלולה להתרחש גם אצל מי שהקפידו להתנהל באחריות ובזהירות.

על בסיס הבנה זו חוקק ב-2018 חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי שנועד לאפשר הן החזר חובות מרבי בהתאם לנסיבות והן שילוב מחדש של החייב במרקם החברתי והכלכלי. בהתאם יכולים לנצל את התהליך החדש של חדלות פירעון יחיד או תאגיד שנקלעו לחובות שאין באפשרותם לכסותם. עלייה על נתיב זה בעזרת עורך דין מנוסה מבטיחה שיקום כלכלי נכון בתנאים אופטימליים.

קבלת צו פתיחת הליכי חדלות פירעון במהירות האפשרית

השלב הראשון בדרך למטרה – קבלת צו הפטר, כלומר פטור מהחובות – הוא הגשת בקשה לצו פתיחת הליכי חדלות פירעון. חייבים מגישים בקשה זו לממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי (גוף שבעבר נקרא הכונס הרשמי) או ללשכת ההוצאה לפועל, בהתאם לסכום החוב. את הבקשה יש למלא באופן מדויק כך שהטיפול בה לא יתעכב וניתן יהיה להתחיל את התהליך תוך זמן קצר ככל האפשר. ליווי משפטי צמוד של עו"ד לפשיטת רגל (כלומר עורך דין בעל ניסיון בתחום) מאפשר הגשה מידית של הבקשה ובאופן טבעי היא תמולא כהלכה ולפי כל התקנות.

מינימום מגבלות בשלב הביניים

עד לקבלת הפטר בפשיטת רגל, או ליתר דיוק צו לשיקום כלכלי במקרה של חדלות פירעון, חלות על החייב מגבלות רבות, כולל עיכוב יציאה מהארץ, הגדרתו כלקוח מוגבל בבנק ועוד. בהתאם לנסיבות הספציפיות בכל מקרה, יכול עורך דין מנוסה להגיש בקשות שונות להקלה על המגבלות הנ"ל ובכך לשדרג את איכות החיים של החייב עוד בתקופת הביניים שבה נבחן מצבו הכלכלי ע"י נאמן מיוחד על-מנת לבנות עבורו תוכנית שיקום כלכלי.

דרך נוספת שבה עשוי עורך דין שזהו תחום המומחיות שלו לעזור לחייב היא קיצור משמעותי של תקופת השיקום הכלכלי. לפרטים נוספים פנו אל בסט- סולמי ושות' משרד עורכי דין שהינו משרד בוטיק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here