עורכי דין חדלות פירעון

עורכי דין חדלות פירעון

מדריך חדלות פירעון ואיך לבחור עו"ד מנוסה בתחום

המציאות הכלכלית בישראל, מדינתנו היפה והמתקדמת, לצערנו לא כל כך מתקדמת לכיוון האזרחים שלה בכל הקשור ליוקר המחיה, למיסים הגבוהים, למחירי הדיור וכמובן גם להחזיק עסק עצמאי הוא לא דבר פשוט. אנשים רבים הרוצים להגשים את חלומם ולהקים עסק עצמאים בתחום שהם אוהבים מתגלה כמשימה כמעט בלתי אפשרית כאשר מעל 90% מהעסקים נסגרים בתוך 5 שנים מיום פתיחתם. לרוב העסקים נסגרים בשל הצטברות חובות והלוואות של בעל העסק אשר גורמים לו בלית ברירה לסגור את העסק לאחר ניסיונות נואשים למשוך את הזמן ולקוות שהצמיחה בעסק תקזז את תשלום החובות. בין אם מדובר בחוסר השכלה פיננסית, בעיה מקצועית, מחסור בלקוחות או ספק גדול שעזב וגרם לגירעון כלכלי שהלך וגדל – לא מן הנמנע שכאשר החובות המצטברים וההוצאות החודשיות גדולות משמעותית מסך ההכנסות כדאי יהיה להתחיל הליך של חדלות פירעון לפני שהבור הופך עמוק יותר. במקרה כזה חשוב למצוא עורך דין חדלות פירעון מקצועי ומנוסה שיהיה לצידכם בתהליך וילווה אתכם בכל צעד עד לקבלת ההפטר המיוחל.

מהו הליך חדלות פירעון?

לעתים רבות אדם, בעיקר בעל עסק, מגיע למצב שהוא אינו יכול לעמוד בהוצאות ובחובותיו שהלכו והצטברו ועל כן כדאי להכריז על חדלות פירעון או בשמה הישן "פשיטת רגל". כאשר סך החובות של החייב הוא הרבה מעבר לסך הנכסים שלו וסך ההכנסות שלו הרי שמכאן אפשר רק להתדרדר ובהיעדר תוכנית החלמה שבסופה יקבל הפטר מחלק מחובותיו הוא עשוי שלא לראות אור בקנה המנהרה. ההכרזה על חדלות פירעון היא בעצם התחלה של הליך מסודר של הסדר חוב מול הנושים בניהול בית המשפט. חברה תכריז על פירוק ואילו אדם פרטי או עוסק פטור/מורשה יוכרז כפושט רגל. כיום בזכות התיקונים לחוק חדלות הפירעון ושיפור ההליכים המשפטיים ההליך הוא קצר ופחות מורכב מאשר היה בעבר. כמובן שהליך זה כרוך בהטלת מגבלות שונות, תקופת זמן הקבועה בחוק חדלות פירעון על פיה החייב יעביר בכל חודש תשלום לקופת הנושים ומשם הכסף יחולק בין הנושים בהתאם לסך החוב אליהם ביחס לנושים אחרים. לאחר תקופה זו בית המשפט יהיה רשאי, אם יראה בכך לנכון, לתת לחייב את ההפטר המיוחל הפוטר אותו מחלק מחובותיו ומעניק לו הזדמנות שניה לחיות ולהתפרנס בכבוד.

מהו חוק חדלות פירעון ומה מטרותיו?

לרוב אדם או חברה מגיעים למצב של חדלות פירעון בתום לב או במהלך סחרור הלוואות וחובות שסוחף אותם לתוך "אזור אפל" שממנו קשה לצאת וכשהם כבר מתעוררים הם מבינים כי כבר אינם יכולים לשאת בחובות הללו. החוק החדש לחדלות פירעון, המחליף את החוק הזה לפקודת פשיטת רגל, הוא חוק שנועד לאפשר לאותו אדם או בעל עסק להגיע להסדר כלכלי מול הנושים ולאפשר לו בתום תקופה של מספר שנים לחזור ולהרוויח את חייו בחזרה. אדם או עסק שנקלעו למצב של כדור שלג מתגלגל של חובות יוכלו לעצור את ההתדרדרות באמצעות הכרזה על פשיטת רגל ופתיחת הליכי חדלות פירעון. במידה ולא יוכל אותו אדם או בעל עסק לגשר על הפערים הכלכליים הנוצרים מדי חודש הרי שככל שמחכים יותר כל המצב יהיה קשה ומסובך יותר והחובות רק ילכו ויגדלו. בהתאם להוראת החוק החדש לחדלות פירעון יוכל החייב במקרים אלו לקבל הפטר מרוב חובותיו לאחר עמידה בתנאים שונים בהתאם להחלטת בית המשפט.

מטרות החוק הן להביא את החייב למצב של שיקום כלכלי מהיר ככל האפשר לצורך שילובו המחודש במרקם החיים החברתי כלכלי של מדינת ישראל. אדם הנוטל הלוואות רבות ומצוי בחובות נחשב לנטל על החברה ואילו אנשים המגיעים לכך בתום לב יוכלו לזכות מחדש בחייהם לאחר הליך של חדלות פירעון. מלבד שילובו המחודש כנתח תורם לחברה הכלכלית בישראל ושיקומו הכלכלי האישי והמשפחתי הרי שמטרה נוספת של החוק היא לסייע בהחזרת החובות לנושים ככל שניתן במסגרת יכולותיו של החייב. 

כדי לעשות לכם סדר בכל הקשור להליך ולבחירת עורכי דין מנוסים ומקצועיים בתחום ראיינו מספר עורכי דין המתמחים בתחום זה ונחשבים למובילים בתחום חדלות הפירעון.  

אז בואו להכיר את עורכי דין חדלות פירעון המומלצים בישראל

עו"ד אתי פרץ קינן

עו"ד אתי פרץ קינן מסבירה על הצו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ועל המגבלות החלות על החייב בתהליך:

"אדם המגיע למצב שהוא לא יכול לעמוד בהוצאותיו והוא רק נכנס לבור עמוק יותר מדי חודש טוב שיעצור את זה באופן מידי ויכריז על פשיטת רגל." כך אומרת לנו עורכת הדין אתי פרץ קינן. בעלת אחד ממשרדי עורכי הדין המובילים בצפון לחדלות פירעון. עוד היא מציינת כי ככל שתקדימו להיכנס להליך חדלות הפירעון כך תסיימו את הפרק הזה בחייכם מהר יותר ותוכלו להתחיל את חייכם הכלכליים מחדש בראש נקי.

עו"ד קינן, שסיימה את לימודי המשפטים שלה בהצטיינות במכללה האקדמית שערי מדע ומשפט, מסבירה בקצרה על הצו לפתיחת הליכי חדלות פירעון ומציינת גם את ההגבלות העיקריות החלות על אדם בתקופת חדלות הפירעון.

"בחוק פשיטת רגל הישן צו חדלות פירעון היה נקרא צו כינוס נכסים. כאשר ניתן צו חדלות פירעון לאדם חייב כל ההליכים שהוטלו נגדו בטלים ו/או מוקפאים. הליכי הוצאה לפועל, הליכי גבייה, משכורות מעוקלות והגבלות נוספות אחרות שהוטלו על החייב מוקפאות או בטלות. הממונה על התיק יהיה הנאמן ליישום הליכי חדלות הפירעון וכעת החייב ייכנס לתקופת "ביניים" עד אשר יקבל את הצו לשיקום כלכלי. במהלך תקופה זו יחולו על החייב הגבלות שונות שללא ספק יקשו עליו את ההתנהלות שהיה רגיל עד היום אולם זה המפתח שלו לצאת לדרך חדשה. 

בין ההגבלות השונות החלות על החייב בהליך חדלות פירעון:

  • סימון מוגבל בחשבון – אחת הנקודות הפחות נעימות בהליך חדלות הפירעון הוא העובדה שהלקוח יסומן בבנק ישראל כלקוח מוגבל. כל הבנקים בהם הוא ינהל את החשבון יסמנו אותו כחשבון מוגבל גם כן. כמו כן הסימון יישמר לכמה שנים קדימה. במסגרת ההגבלות בחשבון החייב לא יוכל לעשות שימוש בשיקים וגם לא לקבל מסגרת אשראי כלשהי מהבנק. 
  • אין כרטיסי אשראי – אם החייב התרגל עד היום לפזר את הוצאותיו על כרטיס האשראי כדי לפרוס את התשלומים או לדחות אותם הרי שכעת זה לא יהיה אפשרי בזמן הליך חדלות הפירעון. כרטיסי האשראי של החייב יבוטלו וכך גם מסגרות האשראי. במקרים חריגים ניתן יהיה לקבל אישור מבית המשפט להחזיק כרטיס אשראי עם מסגרת נמוכה וכדאי להתייעץ על כך עם עורך הדין שלכם.
  • צו עיכוב יציאה מהארץ – מיותר לציין שבמהלך תקופת חדלות הפירעון ועד להשלמת ההליך לא תוכלו לצאת מהארץ. זאת מחשש שהחייב יברח וייעלם מבלי לשלם את חובותיו לנושים לפי ההסדר.
  • אי אפשר לפתוח עסק חדש – במהלך תקופת חדלות הפירעון וייתכן שגם בכמה שנים שלאחר מכן בהתאם להחלטת בית המשפט, החייב לא יוכל לפתוח עסק חדש או לקחת בעלות או להיכנס כשותף לעסק קיים. זאת מחשש שיצבור חובות נוספים. "

"לסיכום", אומרת עו"ד אתי פרץ קינן, "הליך חדלות הפירעון אינו הליך נעים אך הוא פחות מסובך ומסורבל מאשר בעבר. כדאי להתחיל בהליכי צו חדלות פירעון מוקדם ככל האפשר, להגיע להסדר עם הנושים וכך תוכלו לזכות להרוויח את חייכם מחדש מוקדם יותר".

טלפון: 052-5858389

אתר: http://ekp-law.com

כתבות: פינסקר 1 קריית אתא

עו"ד אתי פרץ קינן

צרו קשר:

עו"ד נמרוד חיים הראל

עו"ד נמרוד חיים הראל מסביר לנו על הסדר נושים:

עו"ד נמרוד חיים הראל הוא עורך דין חדלות פירעון בירושלים ונחשב לאחד המנוסים והמובילים בישראל בתחום חדלות הפירעון. משרדו מתמחה בתחום חדלות הפירעון לצד תחומים נוספים כמו כינוסים, ליטיגציה אזרחית ומסחרית, דיני בנקאות, דיני מכרזים ועמותות, דיני מקרקעין ועוד. 

"החוק החדש לחדלות פירעון נועד לסייע לאדם להשתלב מחדש במרקם הכלכלי והחברתי כאשר הוא נטול חובות ובעל השכלה פיננסית נכונה וטובה יותר מאשר בעבר. כעת הוא יכול להתנהל בצורה נכונה ולהשתלב בעבודה כאחד שתורם לחברה ולא נחשב כנטל עליה. במהלך הליך חדלות הפירעון וצו שיקום כלכלי ישלם החייב לנושים סכומים מסוימים בכל חודש עד השלמת התקופה, כאשר בסופה יקווה לקבל מבית המשפט הפטר חלוט שנועד לפטור אותו מיתר חובותיו. הסדר תשלומים זה נקרא הסדר נושים.

הסדר הנושים הוא הסדר שבו החייב משלם לנושים את החוב בפריסת תשלומים נוחה כאשר במרבית המקרים הנושים יבואו לקראת החייב וימנעו מהגעה להליך שבו הוא יכריז על חדלות פירעון. כלומר ברוב המקרים תוכלו להגיע להסדר עצמאי מול הנושים אשר יקל עליכם את החזרת התשלומים ואת חובותיכם אליהם. במידה וזה לא מתאפשר ניתן יהיה להכריז על חדלות פירעון והעסק יקבל החזר חודשי בגובה היחסי של החוב שלו ביחס לחובות אחרים. הסדרים אלה רגישים מאוד כיוון שהצד החייב רוצה להגיע להסדר ולהימנע ממצב של חדלות פירעון או כאשר הוא מכריז על חדלות פירעון הוא רוצה לעמוד בהוצאותיו ובהסכמיו על מנת לקבל את ההפטר בסיום ההליך, בעוד הנושים להם חייבים כסף רוצים לקבל את מלוא כספם ומבחינתם הגעה לפשרה או הסדר בפריסת תשלומים הוא לא האופציה הטובה ביותר ולכן עשויים לכעוס ולהקשות. מומלץ להיעזר בעו"ד מקצועי ומנוסה המתמחה בתחום חדלות הפירעון ויודע לעבוד מול הנושים, לנהל עמם משא ומתן ולסייע בהשגת הסדר נושים הוגן. זאת כדי שבסופו של דבר תוכלו להעניק לכם הזדמנות שנייה לחיים טובים ומאושרים יותר ונטולי חובות."

טלפון: 02-5877088

אתר: https://www.nimrodharel-law.com

כתבות: רח' המרפא 1, ירושלים קניון הר חוצבים קומה 3

צרו קשר:

עו"ד אילנית נקאש

עו"ד אנה גורוביץ' על החשיבות של עורך דין חדלות פירעון בתיקים מסוג זה:

בחיפושנו אחר עורך דין חדלות פירעון בחיפה מצאנו את משרדה של עורכת הדין אנה גורוביץ' המתמחה בטיפול בדיני משפחה, שיקום כלכלי וחדלות פירעון. המשרד מספק שירותיו ללקוחות בכל רחבי הארץ הן בתחום דיני המשפחה והן בתחום חדלות הפירעון, הסדרי חוב, ביטול עיקולים, התנהלות מול הבנקים ורשויות המיסים ועוד. כאשר שאלו את אנה לגבי החשיבות של עורך דין חדלות פירעון בתיקים מסוג זה היא השיבה: "ללא עורך דין חדלות פירעון המתמחה בתחום ספציפי זה יהיה לכם קשה מאוד להליך להפטר המיוחל. עוד יותר יהיה לכם קשה להגיע להסדר מול הנושים ולהתנהל מול כל הגופים השונים שיתקפו אתכם מכל עבר כדי לנגוס בבשר החי. עו"ד שלכם יהיה חומת המגן שלכם וזה שינהל את העניינים מול כל הגופים השונים במטרה להוביל אתכם בהליך חדלות הפירעון עד לקבלת ההפטר המיוחל." 

עורכת הדין גורוביץ' עזרה לנו ומנתה מספר יתרונות חשובים למשרד עורכי דין מקצועי המטפל בכם:

  • ניסיון – לניסיון אין מחיר במיוחד כאשר מדובר בתחום המשפטי. עורך דין מנוסה יכול להוציא אתכם ממצבים שעורך דין זוטר לא יכול. יתרה מכך, עורך דין מנוסה יסייע לכם להרוויח בחזרה את החירות הכלכלית שלכם בהליך מסודר ופשוט מסורבל ממה שאתם חושבים. לניסיון מרכיב חשוב בהתנהלות מול בית המשפט ומול הגופים השונים.
  • התמחות – חשוב לבחור בעורך דין המתמחה בחדלות פירעון ולא בעו"ד כללי או כזה המתמחה בתחום אחר ופשוט רוצה להרוויח אתכם כלקוחות. הסתכלו באתר הלקוח וקראו עוד אודות עורך הדין שאתם מעוניינים שייצג אתכם. 
  • מבחן התוצאה – כמובן שתמיד כדאי לבקש מעורך הדין טלפון של לקוחות שליווה אותם בעבר ויכולים להעיד על העבודה מול אותו עורך דין.
  • עו"ד הוא דמות מוסמכת המטפלת בעניינים משפטיים ולעתים רבות הוא הדרך היחידה שלכם להגיע להסדרים מול הנושים, הבנקים וגופים שונים המעדיפים לדבר מול עורך דין מוסמך ולא מול החייב באופן ישיר.

טלפון: 054-5515513

אתר: https://annag-law.com

כתובת:  פל-ים 7, חיפה

צרו קשר:

עו"ד עמירם אלקובי

עו"ד עמירם אלקובי מדגיש "לא לדחות את הטיפול בהתראות":

משרד עורכי הדין עמירם אלקובי ושות' הנה משרד מוביל בישראל בתחום חדלות הפירעון ומתמחה בביטול עיקולים, הסדרי חוב וייצוג חייבים בהליכי חדלות פירעון ומול הוצאה לפועל. המשרד מונה 4 סניפים בערים ראשיות בישראל: תל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע ומספק שירותי משרד עורכי דין חדלות פירעון ברמה הגבוהה ביותר. 

עו"ד אמירם אלקובי, מייסד ובעלים במשרד, מדגיש את החשיבות לטיפול מידי בנושא ולא להגיע למצב של דחיית התראות. 

"ההתדרדרות המהירה במצב הכלכלי, לצד כאב ראש מאינספור הנושים הפונים אליכם כדי לגבות את הכסף שלהם יכולים לגרום לכאב ראש רציני. אנשים רבים עשויים לאבד את החשק לחיות, לעבוד ולהגיע למצבים של דיכאון ודחיינות. כאשר אלה רק מוסיפים לצרות ולא באמת עוזרים לריפוי המצב. משום כך חשוב לפנות במהירות לעורך דין המתמחה בתחום חדלות הפירעון ובהליכים מסוג זה ולהתחיל בתהליך ללא עיכובים נוספים שרק יכולים לגרום לבלגן גדול יותר. ככל שתקדימו לפנות לעורך הדין שלכם כך הוא יסייע לכם לצאת מהמצב במהירות האפשרית, להגיע להסדרים עם הנושים ובמקרה הצורך גם להכריז על פשיטת רגל ולהחל תהליך של חדלות פירעון שבסופו תוכלו לקבל הפטר המסייע לכם במחיקת חלק מחובותיכם."

אז אם נסכם את כל מה שנאמר פה אנו מבינים כי הגעה למצב של פשיטת רגל היא לא דבר נעים אך יכולה לקרות לכל אדם ולכל בעל עסק. לעתים זה באשמת בעל העסק, לעתים בשל לקוחות גדולים שעזבו, התנהלות פיננסית לא נכונה וסיבות רבות אחרות. כדי לעבור בהצלחה את המצב ואולי אפילו לקבל הפטר מחלק מחובותיכם, כדי להתנהל בצורה נכונה ומקצועית מול הנושים, מול בית המשפט ומול הרשויות, יהיה עליכם להיעזר בשירותיו של עורך דין חדלות פירעון מקצועי ומנוסה. בדרך כלל כדאי לפנות לעו"ד זמין באזור שלכם על מנת להפחית מהעומס כאשר צריך להיפגש עם עורך הדין שלכם אולם הדבר החשוב ביותר הוא הניסיון של אותו עורך דין, הכימיה שלו אתכם וכמובן תחום ההתמחות שלו.

טלפון: 073-3869999

אתר: https://amiramalkobi-lawoffice.co.il

כתובת:

שדרות ההסתדרות 251, חיפה כניסה 1, קומה 1

ברקוביץ 4, מגדל המוזיאון, תל אביב קומה 6

רחוב יפו 97, ירושלים קומה 9

הנרייטה סולד 1, בית הקרן, באר שבע קומה 3

צרו קשר:

משרד עורכי הדין פרלמן ושות'

עו"ד טל שמואל פרלמן מדגיש "יש לטפל מידית בהתראות עם קבלתן":

משרד עורכי הדין פרלמן ושות'הינו משרד בוטיק מוביל המתמחה בתחומים מגוונים בהם: חדלות פירעון, הוצאה לפועל ושיקום כלכלי, דיני עבודה, דיני חוזים, ודיני ספורט בראשותו של עו"ד טל שמואל פרלמן. המשרד מתגאה בשנות הניסיון של עורכי הדין במשרד ובשירות המקצועי ביותר המאפיין אותו. במשרד מספר מחלקות ייעודיות, כשכל מחלקה מורכבת מצוות עורכי דין המתמחים בתחום העיסוק של המחלקה. חלוקה זו מאפשרת לאנשי המקצוע במשרד להתמקד בצרכי כל לקוח ולקוח באופן אישי ולהכין את האסטרטגיה הטובה ביותר והנכונה ביותר ללקוח עצמו. שילוב הכוחות מאפשר  לאתר כל טענה לטובת גיבוש אסטרטגיה משפטית מנצחת.

לדברי עורך הדין פרלמן יש לטפל בכל התראה באופן מיידי "לאור המצב הכלכלי במדינת ישראל והשינויים הרבים שאנחנו כולנו חווים מבחינה כלכלית, אין אחד שחסין מפני התדרדרות כלכלית ומצב של תיקי הוצל"פ, הגבלות ואפילו חדלות פרעון. חדלות פרעון היא המוצא האחרון בדרך לשיקום כלכלי או התמודדות עם חובות והתחייבויות. על כן, כשמגיעים למצב בו התראות חוב מתחילות להגיע חשוב לתכנן בקפידה את הצעד הבא ולא לחכות שיצטברו ההתראות על השולחן. האני מאמין שלי ודרך העבודה שלי מחולקת לשלוש: המתחות ומקצועיות, תכנון ותוצאה. כשמגיעים למצב של בעיות כלכליות חייבים להתייעץ עם עו"ד שההתמחות הבלעדית של המשרד שלו היא חדלות פרעון ושיקום כלכלי כדי לוודא שכל הניסיון והמקצועיות של מי שמלווה אתכם בימים הלא פשוטים האלה מופנת אך ורק לבעיה בה אתם נמצאים וכל ניסיונו בשטח שבו אתם מצויים בבעיה בו. תכנון- אין חשוב מתכנון הצעדים, כפי שצויין, חדלות פרעון הוא מוצא אחרון, אם זה בגלל תקופת ההליך ואם בגלל ההגבלות המוטלות על החייב, שאמנם התרככו עם כניסת החוק החדש אך עדיין מדובר בהגבלות. על כן, תכנון ההליך אליו יש להיכנס עם עו"ד מקצועי שזו כל התמחותו יכולה להביא לפתרון מהיר יעיל ואיכותי בהתאם לבעיה בה הלקוח נמצא. תוצאה- אין בעל מקצוע אשר יתחייב במאת האחוזים על תוצאה לכאן או לכאן אך עם הניסיון המקצועיות וליוויצמוד ניתן להבטיח כי כל לקוח יופנה להליך המתאים ביותר לבעיה שלו.

טלפון: 0549572979

אתר: http://perelmanlaw.co.il‏

כתובת:

מרקוני 25 חיפה 

צרו קשר:

דילוג לתוכן