איחוד תיקים מוגבל באמצעים

0
4259
איחוד תיקים מוגבל באמצעים

איחוד תיקים מוגבל באמצעים הינו מנגנון המאפשר לחייבים, להם מספר תיקים בהוצאה לפועל, לאחד אותם. משמעות הדבר, היא כי החייב יחזיר את חובותיו לכלל הנושים בצורה מרוכזת ובהתאם ליכולת הפיננסית שלו.

הגשת בקשה לאיחוד תיקים מוגבל באמצעים

אם יש לכם מספר תיקים בהוצאה לפועל בהוצאה לפועל תוכלו לפנות אל לשכת ההוצאה לפועל בה התיקים נמצאים ולבקש לפתוח בהליך של איחוד תיקים. לאחר שהגשתם את הבקשה יהיה עליכם להמתין לאישורה. חשוב להבין, כי אין הדבר אומר כי בינתיים התיקים יוקפאו, אלא, יהיה עליכם להמשיך ולשלם את החובות, כל תיק לגופו. עם הגשת הבקשה והתצהיר, יהיה על החייב לשלם 3% מכלל חובותיו העומדים מולו. השלב הבא לקראת איחוד תיקים מוגבל באמצעים הינו חקירת יכולת. רשם ההוצאה לפועל יבצע חקירת יכולת לחייב, כלומר, יבדוק את כל הנתונים הכלכליים, הרכוש, ההכנסות, החובות וההוצאות השוטפות של החייב – על מנת לאמוד את רמת יכולת ההחזר החודשי.

אישור ההוצאה לפועל

ההוצאה לפועל יכולה לאשר איחוד תיקים או לפסול את הבקשה. פסילת הבקשה הינה תוצאה של חוסר אמינות או חוסר יושרה אל מול הנתונים שניתנו בעת חקירת היכולת. כמו כן, ההוצאה לפועל יכולה להחליט כי החייב הינו מוגבל באמצעים – כלומר, לא יכול להחזיר את החוב, ועל כן הוא יוצא צו עיכוב יציאה מהארץ. במידה וההוצאה לפועל אישרה את בקשת איחוד התיקים, יתקבל צו איחוד, ומעתה, יהיה על החייב לשלם את חובותיו בתיק איחוד, על פי החזרים שנקבעו בהוצאה לפועל ובפרק הזמן שנקבע.

איחוד תיקים מוגבל באמצעים מאפשרת לחייבים להתנהל בצורה פיננסית טובה יותר, ולהחזיר חוב אחד, בצורה מסודרת ובפרק זמן המתאים ליכולת הפיננסית של החייב. על מנת לקבל צו מתן איחוד, יש צורך לפעול בצורה מידית אל מול ההוצאה לפועל, ומוטב לעשות זאת באמצעות עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here