צו פינוי מדירה

0
4622
צו פינוי מדירה

קבלת צו פינוי מדירה עלולה להגיע אליכם במידה ואתם מאחרים בהחזרי תשלומי המשכנתא. כאשר נוטלים משכנתא מהבנק לצורך רכישת דירה, אתם ממשכנים את הנכס שלכם בתמורה להלוואה בנקאית. אחת הדרכים של הבנק להבטיח לעצם כי ההלוואה ניתנת באמצעי ביטחון – הנה משכון של הנכסים, אל מול ההתחייבות שלכם להחזיר בכל חודש את התשלומים, כפי שנקבעו בהסכם המשכנתא. איחור בתשלום, בדרך כלל לאחר שעוברת כחצי שנה, עשויה להביא אל פתח ביתכם צו פינוי מדירה, תהליך בו למעשה הבנק, מבקש לממש את הביטחונות כנגד ההלוואה שלא משולמת.

קיבלתם צו פינוי מדירה? – יש מה לעשות!

קבלת צו פינוי מדירה אינה מחייבת אתכם לפנות את דירתכם – ובתנאי, שאתם מצליחים להגיע אל הסדר עם הבנק. לרוב, לפני שמתקבל צו פינוי מדירה, אתם תקבלו מכתב אזהרה מן הבנק – זהו השלב בו עליכם לפעול, לפני שיהיה מאוחר מידיי.

משך הזמן בין קבלת צו פינוי מדירה לפינוי בפועל יכול לנוע בין שלושה חודשים לחצי שנה, מספיק זמן על מנת שתוכלו לסדר את מצבכם הפיננסי אל מול הבנק. חשוב לפעול במהירות, על מנת שהריבית על החובות שלכם לבנק לא תתפח.

בעוד החוק בישראל מגן על דיירים מפני צו פינוי מדירה, פעמים רבות, בעת החתימה על המשכנתא תאלצו לחתום ויתור על ההגנה הזו. תוכלו לטעון, לדוגמא, כי לא ידעתם או שחתמתם בתום לב. בנוסף לכך, תוכלו לפעול לצורך הסדר החוב עם הבנק בפריסת תשלומים מחודשת, התאפשר לכם להמשיך ולהחזיק בנכס. צו פינוי מדירה עלולה להיות סיטואציה מלחיצה, ובהחלט לא נעימה – אך חשוב שתדעו כי עומדות למולכם אלטרנטיבות שונות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here