טיפול בשיקים חוזרים

0
4286
טיפול בשיקים חוזרים

שיקים הינו אמצעי תשלום מקובל ביותר, אך יחד עם זאת, התופעה של שיקים חוזרים הינה תופעה מוכרת, ולצערנו גם שכיחה מאוד במדינת ישראל. מידי שנה מוחזרים אלפי שיקים חוזרים מאחר ואין להם כיסוי בחשבון הבנק. טיפול בשיקים חוזרים דורש טיפול מיידי, על מנת שתוכלו לגבות את החוב המגיע לכם.

מדוע שיקים חוזרים?

בעלי עסקים רבים מעדיפים שלא לקבל תשלום באמצעות שיקים, מאחר ואין באפשרותו של בעל העסק או החברה לבדוק האם יש לשק כיסוי או האם הוא נכתב בצורה נכונה. אם האדם שמסר את השק כתב אותו בצורה לא נכונה, אם החתימה לא אומתה ואם הסכום במספרים לא תואם את הסכום במילים – השק יחזור. זוהי טעות טכנית נפוצה למדי שבגינה הבנק לא מוכן לפדות את השק. סיבה נוספת, בעייתית עוד יותר, הינה חוסר כיסוי בחשבון הבנק של סכום השק. אם לאדם שמסר את השק אין מספק כסף בחשבון על מנת לכסות את הסכום – הבנק לא יכבד את השק ויחזיר אותו. מדובר בבעיה רצינית, מאחר והתמורה בעבור הכסף ניתנה, אך הכסף לא שולם.

כיצד מתמודדים עם שיקים חוזרים?

טיפול בשיקים חוזרים דורש התערבות. השלב הראשון הוא לפנות אל אותו אדם שמסר את השק על מנת לקבל במקומו כסף. בדרך כלל, פנייה בצורה אישית וישירה לא תועיל במיוחד, מאחר וברוב המקרים, האדם ידע מבעוד מועד כי אין לו כיסוי כספי בעבור השק. לכן, מומלץ יהיה לפנות אל עורך דין על מנת להוציא מכתב מסודר ורשמי התובע את קבלת הכסף. במידה ולא הצלחתם לגבות את הסכום המגיע לכם, תוכלו, באמצעות עורך דין, לפנות אל הלשכה להוצאה לפועל על מנת להגיש בקשה לביצוע שאר. אפשרות נוספת היא לתבוע את הסכום באמצעות בית המשפט.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here