פרסום הליך משפטי בעיתון

1
4836
פרסום הליך משפטי בעיתון
מקור pixabay

בכל רגע נתון מתנהל במדינת ישראל מספר גדול של הליכים משפטיים. ההליכים מתנהלים במגוון רחב של נושאים. חלק מההליכים הם פליליים וחלק הם בעלי אוריינטציה עסקית. ואולם יש מקרים, שבהם הליכים משפטיים, כלכליים או פיננסיים המתנהלים נגד אדם או עסק, מחייבים פרסום מודעה משפטית בעיתון דווקא ולא בפלטפורמות או באתרי אינטרנט. מהו בדיוק פרסום מודעה משפטית ומתי מודעה כזאת נדרשת? מתי פרסום מכרז בעיתון הוא עניין חוקי שאין אפשרות כמעט לעקוף אותו? היכן מתפרסמות המודעות המשפטיות כאמור לעיל? בשורות הבאות נעסוק בסוגיות המעניינות הללו.

מודעה משפטית – מתי היא נדרשת 

מודעה משפטית היא מודעה שהפרסום שלה מתחייב על פי חוק, בחלק מהליכים משפטיים שונים או הליכים שיש להם היבטים משפטיים. הזדמנות מקובלת לבצע פרסום מודעה משפטית היא התדיינות אצל רשם ההוצאה לפועל, שמעמדו זהה למעמד של שופטו במדינת ישראל, באשר להליך כינוס נכסים כנגד אדם פרטי או כנגד עסק. מודעות כאמור מתפרסמות גם כחלק מהליך פירוק חברה, שהוא הליך מקביל לפשיטת רגל אצל אדם פרטי. המודעות פונות אל הנושים, במטרה לדרבן אותם לממש את הזכויות שלהם בטרם ייחתם התהליך. לכאורה, אמצעי התקשורת המודרניים מאפשרים זימון הנושים בצורה קלה יותר, למעשה, פרסום ההודעה המשפטית נועד להגיע לאנשים שטרם הגיעו וטרם הגישו את ההשגות שלהם בקשר לתכנית המתהווה. פרסום מכרז בעיתון, אם הגוף המפרסם הוא גוף המחויב על פי חוק לפרסם מכרז, מהווה גם הוא סוג של מודעה משפטית. 

ההיבטים החוקיים של מודעה משפטית

למעשה, יש קשת רחבה של מקרים שבהם פרסום מודעה משפטית מתחייב על פי חוק ואין לדלג עליו בשום אופן. כבר הוזכרו לעיל המקרים של כינוס נכסים ושל פירוק חברות. אבל חוץ מאלה יש מקרים נוספים. עם המקרים הללו ניתן למנות עיזבונות, תקנוני מבצעים ואפילו שינוי שם של רחוב ובמקרים נדירים שינוי שם יישוב, כפי שקרה לא מזמן. גם מקרים של אבדן צ'ק, התליית רישיון, תביעות ייצוגיות – בכל אלה קיימת החובה לפרסם מודעות משפטיות. פרסום מכרז בעיתון, יחד עם פרסום מודעה משפטית, פוטרת למעשה את המפרסמים מחובת הודעה נוספת באשר להליך המתנהל. כיון שכך, אדם שהמודעה נוגעת לו חייב להגיש את ההשגות שלו בפרק הזמן שהמודעה מתירה, אחרת יאבד את זכויותיו. אם יש לכם עניין בהגשה ובפרסום של מודעות משפטיות, אתם בהחלט במקום הנכון. כדאי ליצור קשר כעת והמומחים שלנו יסייעו לכם בניסוח המודעה ובפרסום שלה באופן התואם את הוראות החוק.

1 COMMENT

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here