ביטול הגבלה בבנק – מה צריך לדעת

0
4142
ביטול הגבלה בבנק – מה צריך לדעת

בשנים האחרונות ישראלים רבים נתקלים במצב בו חשבון הבנק שלהם הופך למוגבל. הגבלת החשבון מתבצעת כתוצאה משתי סיבות עיקריות: הראשונה היא המחאות שחזרו בשל היעדר כיסוי מספק בחשבון. אם במהלך תקופה של 12 חודשים לפחות 10 המחאות שנמשכו מהחשבון התגלו כחסרות כיסוי, החשבון יוגבל. סיבה נוספת להגבלת חשבון היא כתוצאה מהליכים של הוצאה לפועל. הגבלת חשבון היא למעשה אחת הסנקציות שהרשמים של ההוצאה לפועל רשאים להפעיל כנגד חייבים.

משמעותה של הגבלה בבנק

להגבלת חשבון בנק יש משמעויות רבות לגבי בעל החשבון וכמובן לגבי התנהלותו הפיננסית היום יומית. ברמה המיידית, בעל חשבון מוגבל ייתקל בקשיים אם ינסה לקבל כרטיס אשראי חדש, לבקש הלוואה, לקבל קו אשראי ועוד. הסנקציות רבות ומשפיעות גם על מורשי חתימה בחשבון ועל מיופה כוח, אם ישנו. אחת הסכנות היא שעם הזמן יוגדר בעל החשבון כלקוח מוגבל בנסיבות מחמירות, הגדרה שגם לה השלכות על החשבון ועל הלקוח. 

הפתרון לבעיה: עורך דין מוסמך

כמובן שכדאי להמנע מלכתחילה מהגעה למצב של הגבלת חשבון, אולם כאשר מגיעים למצב זה יש לנקוט בפעולות על מנת להוביל לכך שיבוצע ביטול הגבלת חשבון בבנק. אם ההגבלה היא תוצאה של המחאות שחזרו בשל היעדר כיסוי מספק, יש להגיש בבית המשפט ערעור ולהסביר מדוע היה על הבנק לקבל את ההמחאות. מדובר בהליך לא פשוט ולכן יש צורך לשכור את שירותיו של עורך דין בנקאות מוסמך, אשר יסייע לכם לעבור את תהליך הערעור וינסה להוביל לתוצאות הטובות ביותר עבורכם. חשוב לפנות לעורך דין מיד לאחר שהחשבון הוגבל ולפעול במהירות, על מנת לקבל מוקדם ככל האפשר צו זמני לביטול ההגבלה, אשר יסיר את הסנקציות לפחות בתקופת ההמתנה עד לקבלת תוצאות הערעור. משרד עורכי דין יוכל לתמוך בכם לאורך התהליך, להדריך אתכם ולסייע בצמצום אי הוודאות הלגיטימית שנוצרת כאשר מוטלת הגבלה על חשבון הבנק. כשחשבון הבנק שלכם מוגבל – אתם לא לבד. יש לכם למי לפנות על מנת שייצג אתכם ויעזור לכם למצות את זכויותיכם במלואן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here