משרד עורכי דין בחיפה, ותחומי ההתמחויות השונים

0
990
קרדיט לתמונה: Pixabay

המסלול לקבלת תואר עורך דין נראה די ברור, לומדים משפטים, ניגשים למבחן של לשכת עורכי הדין ומתחילים בסטאז׳. אבל עם כל כך הרבה התמחויות, ההחלטה באיזה עורך דין לבחור קשורה לא רק להיותו קרוב למקום המגורים שלכם, למשל משרד עורכי דין בחיפה, אלא גם להתמחות המתאימה למקרה המשפטי שלכם.

הבנת המומחיות השונה של עורכי הדין תוכל לעזור לכם לבחור את עורך הדין הנדרש לטיפול בתיק שלכם. לדוגמה 5 סוגי התמחויות:

  1. עורך דין פלילי

עורכי דין פליליים מייצגים את הנאשמים בפלילים ומבטיחים שהחירויות והזכויות הבסיסיות שלהם יישמרו בצורה הוגנת, במשטרה ובמערכת המשפטית. עורכי דין פליליים ממנפים את החוק לטובת הנאשמים. הם מגינים על האינטרסים של הלקוחות שלהם, בגבולות החוק. עורכי דין פליליים עשויים להופיע בבתי המשפט בתדירות גבוהה יותר מאשר עורכי דין בתחומי התמחות אחרים, במיוחד אם התיק בו הם מטפלים מגיע לבית המשפט.

  1. עורך דין לענייני משפחה

אולי אתם חושבים שעורכי דין לענייני משפחה הם עורכי דין המטפלים רק בגירושין, בחלוקת הנכסים בין בני הזוג, במשמורת ילדים ובמזונות, אבל האמת היא שדיני משפחה משתרעים על נושאים רבים נוספים. למעשה, כל נושא שנוגע ליחסי משפחה, כולל אימוץ, אפוטרופסות, אבהות, עבריינות נוער ורווחת ילדים – מטופל על ידי עורך דין לענייני משפחה. אז כשאתם מחפשים סיוע משפטי לענייני משפחה בקרבתכם, למשל, משרד עורכי דין בחיפה, בדקו אם משרד זה מעסיק עורך דין המטפל בענייני משפחה.

  1. עורך דין עסקי

עורך דין עסקי, הידוע גם כעורך דין תאגידים, מטפל בענייני משפט של עסקים כדי להבטיח שכל עסקה שבה מעורבת החברה תתרחש במסגרת החוקים המקומיים או הבינלאומיים. עורכי דין אלה מעורבים במיזוגים, רכישות, הקמת עסקים או פירוקם, ענייני פטנטים, קניין רוחני ועוד.

  1. עורך דין תעסוקה ועבודה

עורכי דין תעסוקה ועבודה מטפלים ביחסים בין ועדי עובדים, מעסיקים ועובדים. עורכי דין אלה עוסקים בנושאים הקשורים גם לאפליה במקום העבודה, הטרדה, תקנות שכר ושעות עבודה ועוד. בעוד שיש חפיפה מסוימת בין עורכי דין לתעסוקה לעורכי דין לעבודה, אלה המתמחים בתעסוקה מתמקדים בעיקר ביחסי ועד העובדים וההנהלה או בעניינים הקשורים לניהול משא ומתן קיבוצי; עורכי דין לעבודה עשויים להתמקד יותר בעניינים המתרחשים במקומות עבודה שאינם מאוגדים ולעובדים אין ועד עובדים שיסייע להם בעת הצורך.

  1. עורכי דין הגירה

קבלת אישור להעסקת עובדים זרים, או בקשת אזרחות לאשתו הזרה של אזרח ישראלי, הם הליכים לא פשוטים הנמצאים בתחומה של רשות האוכלוסין וההגירה.

עורכי דין להגירה ממלאים תפקיד מרכזי בניווט בני הזוג המבקשים להשיג תושבות קבע או אזרחות ישראלית לבת הזוג הזרה של האזרח הישראלי, ותומכים בהם לאורך כל התהליך הבירוקרטי, שבסופו תקבל האישה תושבות קבע או אזרחות.

מעסיקים ועובדים המעורבים באשרות עבודה נעזרים גם הם בעורכי דין הגירה המסייעים להם בתהליך המורכב הכרוך בהשגת אשרת עבודה כחוק.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here