מי לא רוצה דירה במתנה?

0
4568
מי לא רוצה דירה במתנה?
קרדיט freepik

מי לא רוצה לקבל דירה במתנה וללא משכנתא? זו דרך מצוינת לפתור בעיות דיור אבל גם לפתור בעיות שונות של מי שמעניק לכם את המתנה היקרה. אם אתם עומדים לקבל דירה כזאת מומלץ לדעת על כך יותר ולקבל ליווי משפטי של עורך דין כדי לוודא שעושים את זה נכון. רצוי לזכור שמדובר בדרך כלל במהלך פנים משפחתי ולכן עלולות להתעורר התנגדויות של בני משפחה אחרים, מעבר לעובדה שיש לכך השלכות כספיות בתשלום מסים.

מה חשוב לדעת על דירה שניתנת במתנה?

בדרך כלל, מי שנותן מתנה כזאת הוא בעל נכסים שרוצה לתכנן את תשלום המסים שלו ולכן מעביר חלק מהם למי שממילא הוא מתכוון להוריש לו אותם. כך, גם בחייו וגם לאחר מותו נחסך מס שבח יקר. זוהי דרך לגיטימית כל עוד עושים זאת נכון וכל עוד ההסכם מנוסח משפטית נכון וכחוק. בדרך זו אפשר לחסוך כסף רב. זה נעשה גם כאשר בעל הנכס רוצה לקנות נכס נוסף, בדרך כלל להשקעה, ועל ידי כך הוא חוסך מעצמו מס רכוש רב שהיה משלם אילולא כך.

האם נכס במתנה טוב לכל אחד?

במובן מסוים זה חלום שהתגשם לקבל דירה במתנה. במובן נוסף, יש לחשוב על הנסיבות שבגללן זה קורה ואיך הן משפיעות עליכם כמקבלי המתנה. מומלץ להתייעץ עם עו"ד בתחום, כמו עו"ד עמית ורד, שמייעץ לבדוק את ההשפעה על התכניות שלכם אם חשבתם לקנות נכס בעצמכם או שיש לכם כבר נכס ואתם עלולים לשלם על הנכסים מס שבח. בדקו את ההשפעה גם על קבלת הלוואות ומשכנתאות אם יש לכם תכניות לרכוש דירה או חנות והאם הבנק יראה בנכס שקיבלתם מתנה עילה לא להעניק לכם משכנתא בתנאים טובים, לדוגמה.

הסיבות המשפחתיות להענקת המתנה

נסיבות נוספות של מי שמעניק דירה במתנה הן נסיבות משפחתיות. אם בעלי נכס נשוי פעם שנייה ורוצה לוודא מי מילדיו יירש אחריו את הנכסים שרכש זה שיקול לגיטימי. זה גם נכון יותר לפעמים לחלק את הרכוש עוד בחיים כדי למנוע מלחמות ירושה וכדי להקל על הילדים. אולם אם החלוקה הזאת נעשית במשפחה שקרועה בסכסוכים פנימיים או שהיא סותרת הבטחות אחרות, מומלץ לבדוק בעזרת עורך דין בתחום זה מהם הסיכויים שתידרשו לוותר על כך או שבן משפחה אחר יילחם בכם והאם זה כדאי לפתוח במלחמה הזאת כלומר, לא תמיד מתנה כזאת נעשית מהסיבות הנכונות ולכן מומלץ לגבות אותה בחוות דעת משפטיות ולפעמים גם בעבודת שטח מקדימה של עורכי דין.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here