הליך פשיטת רגל – לעצור את ההתדרדרות מוקדם ככל האפשר

0
3945
הליך פשיטת רגל – לעצור את ההתדרדרות מוקדם ככל האפשר
מקור pixabay

רונן מאזור הצפון החליט לפתוח חנות צעצועים בקניון בו עבד כנער. זה היה חלומו לאורך שנים וכאשר התחרות באזור גדלה הקניון נהנה מפחות אנשים ולכן הוריד מחירים. זו הייתה ההזדמנות של רונן להגשים את אחד החלומות שלו ולפתוח את החנות שכל כך רצה בקניון. הוא לקח כמה הלוואות חוץ בנקאיות קטנות מחברות אשראי בנוסף להלוואה קטנה שהבנק הסכים לתת לו במקביל ויצר הון אישי שמספיק לו להקים את החנות, ליצור קשרים עם הספקים הראשונים ועוד. העיצוב היה חצי מקצועי בשל התקציב הדל והחנות הייתה די קטנה. לאחר כמה חודשים שבהם עבד רונן מהבוקר עד הערב בחנות הוא החליט שכדי שהחנות תהיה רווחית וגם יישאר לו כסף בסוף החודש הוא צריך חנות מעט גדולה יותר. בדיוק כמו זו שהתפנתה בקומה מעליו בקניון. חנות גדולה יותר כרוכה ביותר הוצאות: מידוף חדש, סחורה נוספת, ארנונה, שכירות, דמי ניהול, חשמל ותשלומים נוספים גבוהים יותר. כעת גם היה צריך עוד עובדת במשרד חלקית כדי להשתלט על העניינים. מלבד חודש-חודשיים רווחיים ביתר השנה רונן רק הפסיד כסף.

לאחר שנה וקצת הכסף נגמר ורונן נאלץ לקחת הלוואות נוספות כדי להחזיק מעמד. ככה הוא התגלגל במשך כמה חודשים נוספים עד שמצא את עצמו בהפסדים של 20 אלף שח בחודש. לאחר כמעט שנתיים נאלץ לסגור את העסק עם חובות של מאות אלפי שקלים לרשויות המיסים, ספקים, עובדים, חברות האשראי, ארנונה ועוד.

מהו הליך פשיטת רגל?

רונן פנה אלינו למשרד עורכי הדין גלעד נרקיס אשר מתמחה בפשיטות רגל. רונן קיבל יחס חם, סבלני ומקצועי והומלץ לו להכריז על חדלות פירעון. במהלך ההליך הוא שילם סכום מסוים בכל חודש לקופת הנושים המנוהלת על ידי הממונה על התיק ומשם חולקו כספים לנושים ביחס לגובה החוב אליהם. כמובן שבמקביל הוא יכול היה להמשיך להתקיים מיתר ההכנסה שלו כשכיר ובכך יכול היה להרוויח את חייו מחדש. לאחר 4 וחצי שנים שבהם פעל לפי החלטת בית המשפט והפקיד בזמן כל חודש את הסכום הנדרש לקופת הנושים זכה רונן להפטר מחלק גדול מחובותיו והוא זכה לקבל את חייו מחדש.

האם יש מגבלות כלשהן על החייב בזמן ההליך?

הליכי פשיטות רגל הם לא הליכים פשוטים ובמהלכם יש הגבלות לא פשוטות על חדל הפירעון שיצטרך לעמוד במהלך כ-4-4 וחצי שנים לאורך ההליך. בין היתר הוא יוגדר בבנק ובבנק ישראל כלקוח מוגבל חמור. הוא לא יוכל לעשות שימוש בכרטיס אשראי או לקבל אשראי. הוא לא יוכל לעשות שימוש בשיקים וגם לא יכובדו שיקים שחילק. הוא לא יוכל לצאת מהארץ אלא באישור מיוחד מבית המשפט וכמובן גם לא יוכל לשמש כיו\"ר, בעלים או שותף בחברה או תאגיד כלשהו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here